لوگو و شعار برند برای ایجاد تاثیرات روانی بر مخاطب

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

حسن محمودزاده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ولی غلامی
سه شنبه 22 مهر 1399

لوگو و شعار برند برای ایجاد تاثیرات روانی بر مخاطب

شعار تبیلغاتی یعنی یک متن تاثیر گذار بر احساسات ، که مشتری را به یک مجموعه عوامل ارزش آفرین مورد نظرش مرتبط می سازد .

در این موارد ، شعار برند ، در کنار لوگو ( لوگو و شعار در کنار هم خط حمله برند محسوب می گردند )  تأثیر و سود مورد نظر مخاطب را تضمین می‌کنند . بعبارتی با درج یک شعار موثر در کنار لوگو ، اگر هر دو مورد شعار و لوگو به صورت اصولی کار شده باشند ، شما تمام راه های فرار پیش روی مشتری از انتخاب برندتان را خواهید بست !

در مبحث کارکرد های طراحی لوگو و در این روش ( معرفی برند ) ، سعی بر این است که مصرف کننده را وادار به شناخت و تجربه جدید نموده و در حقیقت به هنگام مشاهده طرح یک لوگوی جدید ، به قدری مجذوب باشد که مخاطب و بینننده لوگو پس از دستیابی به یک احساس خوب ، عزمش را در انتخاب محصول جذم کند .

همچینین لوگو فاکتور موثری برای ایجاد ارتباط بین افراد مختلف است ( به هنگام معرفی افراد دیگر برای استفاده از برند مورد نظر )

لوگوی حرفه ای ،  مخاطب خود را قادر میسازد تا نظرات قابل توجه و احساسات بی نظیر خود در مورد آن برند و حتی لوگو را بیان نماید .

بطور مثال ، شرکت بزرگ فروش الماس ( د-بیرز) با نمایش شکل الماس بعنوان عامل ارتباطی بین مخاطبین ، از نماد الماس به عنوان عامل محرک احساسات و همچنین ابزار ابراز احساسات مخاطب استفاده نمود .

در سال دو هزار و سه ، این شرکت با تغییر رویکرد برند و نتیجتا انعکاس این تغییر در طراحی لوگو خود ، از ابزار دیگری برای انتقال پیام‌ خود بهره برد: زنی با حلقه ازدواج درانشگتان دست راست ! ( استقلال و عدم نیاز به جنس مخالف ، برخلاف حلقه در انشگتان دست چپ ، که نماد وابستگی است ) .



تعداد بازدید از این مطلب: 1991
بازدید : 1991

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود